blogg /

Intressanta golfvarumärken att ha på radarn 2024

Nyheter inom golfvärlden

Det är ett nytt år, vilket innebär nya golfprylar. Oavsett om du redan har kastat dig in i golfsäsongen eller bara längtar efter vårens ankomst, finns det goda nyheter att ta del av. Här är allt du behöver veta om några av de senaste släppen inom golfmode.

Sun Day Red

Ingen kan vid det här laget ha undgått att Tiger Woods har brytit sitt mångaåriga kontrakt med Nike.I dagarna presenterades en första glimps på den nya kollektionen. 

Såhär beskrivs satsningen:

“Tiger Woods i rött på söndagar: det är en bild ingraverad i golfhistorien - lika ikonisk som hans sving och lika legendarisk som hans segrar. En stark troende på lyckofärger, Tigers mor Kultida såg rött som en symbol för styrka och dominans, och när Tiger började vinna i rött, befästes dessa övertygelser."

Idag är den söndagliga röda färgen mer än en vidskepelse. Det är en symbol för Tigers obevekliga strävan efter excellens och ett vittnesbörd om hans mentala styrka under de största trycken.

Varje söm, varje stygn, varje veck av SUN DAY RED sys med den noggrannhet, omsorg och oföränderliga fokus som har definierat Tiger Woods legendariska karriär. När du bär dessa kläder, bär du självförtroendet att tävla, både på och utanför banan. Du bär arvet från en mästare. Du blir en del av SUN DAY RED:s historia”

Vad tror ni, hiss eller diss? Signa upp för att vara först med Tigers nya kläder här.

Students

Students är ett golfmärke för mode från Los Angeles, Kalifornien. Students syftar till att injicera, inspirera energin och stilen från ungdomskulturer som ett alternativ till golfkläder och branschens stelhet.

Namnet "Students" inspirerades av tanken på en golfspelare som underkastar sig spelet golf. För att verkligen lära sig och bli en bra golfspelare måste man ge hängivenhet, engagemang och uthållighet till spelet.Utan att först bli en student kommer man aldrig att bli en sann mästare.

Symbolerna + och - representerar vad du, som individ, besökare och golfspelare... ger och tar från spelet.

Vi gillar nytäkandet och lifestyle approachen som kommer från Students!


Jain Golf

En golfsimulator består av en matta lik de du brukar hitta på driving rangen, samt en projektorduk.

Jain Golf är ett varumärke som vägrar att hålla sig till konventionella kategorier. Det är ingen överraskning när man beaktar att dess grundare Chris Hovsepian tidigare arbetade på Apple Music där han hanterade relationer med några av dagens mest populära multigenreartister som Billie Eilish, 6LACK, Juice WRLD.

Med Jain, ett varumärke som är centrerat kring en golfbollshjälte, har han lyckats skapa något smidigt, dynamiskt och unikt på en trång marknad av golfkläder. Jain handlar inte bara om vad du bär på banan, det handlar om att hitta andra sätt att känna sig kopplad till sporten när du inte faktiskt spelar golf. Ett exempel är en vuxen coffee table book som tydligt etablerade Jain som en uppåtgående aktör. Med tiden har Jain nu släppt sin närmaste sak till en traditionell kollektion.

JAINCORE är en serie t-shirts, långärmade tröjor och hoodies för både män och kvinnor, alla med olika formuleringar av Jain-varumärket, golfbollskaraktären och livfulla primära och sekundära färger. 

Spana in på jaingolf.


Dimple and Divots

Ett annat intressant gearbolag vi har haft ögonen på är Dimple and Divots. De tror att de saker du bär med dig på golfbanan säger något om dig.

Dimple and Divots  tillverkar tillbehör för golfspelaren som är stolt över sin utrustning lika mycket som sitt spel.

Bland annat gjorde de ett samarbete med Sugerloaf Golf som vi tycker såg spännande ut. 

Quiet Golf

Quiet Golf är ett nytt amerikanskt sportklädesmärke som skapar minimalistiska golfkläder och tillbehör med inslag av streetwear. Deras premiumplagg i tung bomull är designade i klassiska, neutrala färger och inkluderar monogrammärkta pikétröjor, avslappnade crew necks, grafiska t-shirts och accessoarer täckta med paisleymönster. Märkets kollektion passar både på golfbanan och på gatorna och ger en fräsch tolkning av den traditionella golfuniformen.

Vi gillar den cleana estetiken på kepsarna och den klassiska golfpiken. Kika in på Quite Golfs hemsida.

Metalwood

Metalwood är kanske det varumärke som har tagit störst steg in på modescenen det senaste året. 

Så här beskrivs varumärket:

Metalwood Studio är en hyllning till golfen på 90-talet och några av de tidiga 2000-talet - teknikboom bara börjar hända. Proffsen från förr byter in sina persimon träslag och balatabollar mot något lite snabbare och mer aggressivt. De har bytt ut utsvängda byxor och pikétröjor med fyra knappar mot de säckigaste, mest frumpiga kläder de kunde hitta; långt före dagens yogakläder-men-gör-det-till-golf.

Vi diggar samarbetet “The executive”  mellan Metalwood ich Footjoy som släpptes precis,  spana in senaste skon här

Local Rule

Ett annat tips är det svenska golf apparel varumärket Local Rule.

Det Stockholmsbaserade varumärket Local Rule förenar mode och funktion för att skapa högpresterande golfkläder som ser fantastiska ut både på och utanför banan.

Med noggrant utvalda material, hög kvalitet, branschledande konstruktion och 100% europeisk produktion är Local Rule inte bara en välkommen tillskott för alla stilkänsliga spelare därute, utan också ett mer hållbart alternativ på lång sikt. Utan tvekan ett av de bästa skandinaviska klädmärkena för sportentusiaster.

Vi ser fram emot den nya kollektionen som väntas landa i Mars. Spana in produkterna här

Jesper Jegander Happy Golfer

Jesper Jegnader

Jesper är ansvarig för bloggen hos Happy Golfer.